Preview

Acta Biomedica Scientifica

Advanced search

Comparative neuropsychological analysis of audio-verbal memory features in first-formers with different learning success

Abstract

The article presents the results of comparative neuropsychological analysis of audio-verbal memory features in first- formers with different learning success: successful in learning or with partial and complex learning disabilities. The differences in the state of functions of memorization, storage, and replication of verbal information in junior schoolchildren depending on the learning successes. Low possibilities of phonemic awareness and processes of audio-verbal information storage affect unfavorably on the acquisition of fundamental school knowledge in children with complex learning disabilities.

About the Author

G. F. Khodakovskaya
Katanov Khakass State University
Russian Federation


References

1. Асмолов А.Г., Бурменская Г.В., Володарская И.А. и др. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действия к мысли. Система заданий: пособие для учителя / под ред. А.Г. Асмолова. - М.: Просвещение, 2010. - 159 с

2. Ахутина Т.В., Пылаева Н.М. Преодоление трудностей учения: нейропсихологический подход. - СПб.: Питер, 2008. - 320 с

3. Возрастные, половые и индивидуально-типологические особенности высших психических функций в норме: коллективная монография / Под ред. Т.А. Фотековой. - Абакан: Изд-во Хакасского государственного университета им. Н.Ф. Катанова, 2007. - 168 с

4. Практикум по клинической психологии. Часть 1. Нейропсихологическая диагностика: учебно-методический комплекс по дисциплине / Сост. Т.А. Фотекова. - Абакан: Изд-во Хакасского государственного университета им. Н.Ф. Катанова, 2008. - 92 с

5. Семенович А.В. Нейропсихологическая коррекция в детском возрасте. Метод замещающего онтогенеза: учеб. пособие; 3-е изд-е. - М.: Генезис, 2010. - 474 с


Review

For citations:


Khodakovskaya G.F. Comparative neuropsychological analysis of audio-verbal memory features in first-formers with different learning success. Acta Biomedica Scientifica. 2014;(5):24-26. (In Russ.)

Views: 414


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-9420 (Print)
ISSN 2587-9596 (Online)