Preview

Acta Biomedica Scientifica

Advanced search

Analysis of social efficiency of the orthotics department in municipal hospital

Abstract

In this article we analyzed social efficiency of orthotics department at the Central Municipal Hospital of Ulyanovsk. The study was conducted in the period of 2013-2014 years in patients with different diseases. All respondents of experimental (n = 150) and control (n2 = 150) groups who participated in the study expressed positively about the purpose and use of orthoses - "good" (nt = 63,7 %; n2 = 80,7 %) or "no answer" (nt = 36,3 %; n2 = 19,3 %). It shows a high level of social efficiency of provided type of care. Work of orthotics department will increase the number of orthotic devices used to improve the quality of life of patients.

About the Authors

A. A. Steklov
Central Municipal Hospital of Ulyanovsk
Russian Federation


A. A. Gilmanov
Kazan State Medical University
Russian Federation


M. V. Parshikov
Moscow State Medical and Stomatological University
Russian Federation


S. A. Suvorova
Central Municipal Hospital of Ulyanovsk
Russian Federation


V. V. Guryev
N.A. Semashko Railway Clinical Hospital on the Lyublino Railway Station
Russian Federation


References

1. Антипова С.И. Изучение мнения населения об оказании медицинской помощи в Беларуси // Мед. новости. - 2005. - № 2. - С. 54-56

2. Кудрина Е.А., Молчанова Л.Ф. Медицинская, социальная и экономическая эффективность организации работы дневного стационара // Здравоохранение. - 2006. - № 8. - С. 17-29

3. Петросов С.Н., Першина Т.Л., Соловьёв В.В., Ласский И.А. Обоснование необходимости разработки модели деятельности медицинской организации в современных экономических условиях // Социальные аспекты здоровья населения. -2015. - № 2 (42). - Режим доступа: http://vestnik.mednet.ru/content/view/668/30/lang.ru (дата обращения 15.09.2015)

4. Стеклов А.А., Гильманов А.А., Паршиков М.В., Суворова А.А. Модели финансово-экономической организации и медико-экономическая эффективность технико-ортопедического отделения в ЛПУ // Бюл. ВСНЦ СО РАМН. - 2015. - № 4 (104). - С. 21-27

5. Решетников A.B., Астафьев Л.М. Медикосоциологический подход к исследованию качества медицинской помощи // Социология медицины. -2005. - № 1 (6). - С. 32-38

6. Guntert B., Reibnitz С., Wagner U. (199). Patientenzufriedenheit - eine wichtige Dimension des Total Quality Management. Public Health Forum, 11, 9.

7. Pascoe G.C. (1983). Patient satisfaction in primary health care. A literature review and analysis. Evaluation and Program Planning, 6, 185-210.


Review

For citations:


Steklov A.A., Gilmanov A.A., Parshikov M.V., Suvorova S.A., Guryev V.V. Analysis of social efficiency of the orthotics department in municipal hospital. Acta Biomedica Scientifica. 2015;(6):53-57. (In Russ.)

Views: 430


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2541-9420 (Print)
ISSN 2587-9596 (Online)